تصویر ظروف پلاستیکی آشپزخانه

 

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع پلیمر ایران گفت:

ارزش آفرینی ۷۵ هزار میلیارد تومانی این صنعت و اشتغالزایی ۹۵۰ هزار نفری و سهم ۱٫۵ درصدی صنایع پلیمری و پلاستیکی خبر داد.

این صنعت اشتغالزاترین صنعت کشور محسوب می شود.

 

برگزاری سومین همایش اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران ۱۴۰۱ و سهم ۱٫۵ درصدی صنایع پلیمری و پلاستیکی از تولید ناخالص داخلی.

هدف کلان این همایش بهسازی منابع انسانی بنگاه‌ها و تقویت دانش، مهارت و سطح رقابت پذیری آن‌ها است.

ترسیم تصویری کلی از اقتصاد صنایع پلاستیک ایران برای فعالان این حوزه در سال جاری، ایجاد ارتباط دوجانبه و مؤثر میان فعالان اقتصادی و تصمیم‌سازان سطح کلان اقتصاد کشور.

به منظور بررسی هرچه دقیق‌تر تأثیر سیاست‌های اتخاذ شده بر کسب و کار صنایع پلاستیک.

آشنایی بنگاه‌های اقتصادی صنایع پلاستیک با فرصت‌های سرمایه گذاری پیشرو به منظور افزایش سهم این صنایع از تولید ناخالص داخلی کشور.

بهبود سطح ارتباطات و تعاملات دانشگاهی و پژوهشی با صنایع پلاستیک و تعریف پروژه‌های کاربردی در این زمینه از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

 

قنبرپور درباره آمار و ارقام صنعت پلاستیک گفت:

در ایران با توجه به پروانه‌هایی که از وزارت صمت صادر شده است. حدود ۸ هزار واحد صنعتی وجود دارد که در حوزه صنایع پلیمر کار می‌کنند. حدود ۱۰ هزار واحد صنفی که دارای کارگاه‌های کوچک‌تر که داری پروانه‌های واحدهای صنفی هستند. در کل ۱۸ هزار فعال واحد در صنایع پلیمر مشغول به فعالیت هستند، که نقش مهمی در سهم ۱٫۵ درصدی صنایع پلیمری و پلاستیکی از تولید ناخالص داخلی را ایفا می‌کنند.

در این آمار و ارقام اشتغالزایی میتوان گفت شرکت های واردکننده دستگاه تزریق پلاستیک چینی سهم بسزایی دارند. از ملزومات رشد این صنعت ایجاد بازار در کشورهای همسایه، استفاده از پلیمر خوب و دستگاه تزریق پلاستیک باراندمان بالا و کم مصرف است.

 

عضو هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران عنوان کرد:

طبق آمارهای رسمی اشتغال ایجاد شده به ازای هر یک میلیون تن مصرف پلیمر، ۱۷۰ هزار نفر است. بنابراین اگر فقط اشتغال مستقیم که در صنایع تکمیلی پتروشیمی ایجاد شده در نظر بگیریم حدود ۹۵۰ هزار نفر در صنایع پلاستیک مشغول به کار هستند. به همین دلیل این صنعت را ما اشتغالزاترین صنعت ایران می‌دانیم. همین عدد در سال گذشته نزدیک به ۸۶۰ هزار نفر بوده و رشد ۱۱ درصدی داشته است. سهم اشتغال مستقیم و غیر مستقیم صنعت پلیمر از کل صنعت ایران باز نزدیک به ۷ درصد است و از بخش صنعت حدود ۱۸ درصد است.

 

شرکت مطمئن ماشین مفتخر است در سالیان اخیر با ارائه دستگاه تزریق پلاستیک با کیفیت زنفای و پشتیبانی همه جانبه، در رشد صنعت پلاستیک سهمی داشته باشد.

در این بین برای حمایت از اقتصاد کشور، خط مش شرکت کمک به اشتغالزایی و بالا بردن سطح کیفی تولید داخل برای رقابت در بازار خارجی است.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *