• دستگاه تزریق پلاستیک
    دستگاه تزریق پلاستیک

تولید پلاستیک های تجزیه پذیر و دستگاه تزریق پلاستیک

زاهد احمدی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: پلاستیک هایی که در صنعت بسته بندی استفاده می شوند طبیعتا با توجه به ویژگی هایی که دارند مهم هستند.

وی افزود: به دلیل اینکه پلاستیک ها بعد از مصرف، تبدیل به زباله شده و به طبیعت رها می شوند و یک معضل به شمار می رود از این رو در صدد آمدیم تا پلاستیک های تجزیه پذیری را تولید کنیم.

احمدی با بیان اینکه تقریبا ۶۰ درصد از زباله های پلاستیکی که در ایران و دنیا وجود دارد مربوط به پلاستیک های بسته بندی است، عنوان کرد: تولید پلاستیک های تجزیه پذیر می تواند این معضل را برطرف کند و مدت زمان تجزیه پلاستیک ها را کاهش دهد.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر، برای تولید این پلاستیک ها از افزودنی های طبیعی که پایه گیاهی دارند استفاده کردیم تا بعد از مصرف تجزیه شود و به چرخه طبیعی بازگردند.

وی با تاکید بر اینکه از این محصول تست های استاندارد گرفته شده است، بیان داشت: پلاستیک های تجزیه پذیر مورد استقبال صنایع مختلفی قرار گرفته و بنا داریم در صنعت بسته بندی مواد غذایی از این پلاستیک های تجزیه پذیر بهره ببریم.

احمدی خاطر نشان کرد: این پلاستیک ها توسط برخی صنایع مورد تست هایی قرار گرفته و اکنون در حال انجام تست های بلند مدت است.
وی با بیان اینکه پلاستیک های تجزیه پذیر تولید نیمه صنعتی شده است، افزود: این پلاستیک ها حالت سمی و شیمیایی ندارد و قابل تجزیه هستند.

به گفته وی، امیدواریم امسال یا اوایل سال آینده شاهد استفاده از این پلاستیک ها در صنعت باشیم.

وی با بیان اینکه پلاستیک های تجزیه پذیر علاوه بر بسته بندی مواد غذایی قابلیت کاربرد در مصارف دیگر را دارند، اظهار کرد: بازیافت این نوع پلاستیک راحت است و اگر به هر دلیلی وارد طبیعت شوند بدون دخالت انسان بازیافت خواهد شد.

وی با اشاره به زمان تجزیه این پلاستیک ها در مقایسه با پلاستیک هایی که اکنون استفاده می شود، گفت: زمان تجزیه پلاستیک تجزیه پذیر از ۶ ماه شروع می شود و تا دوسال ادامه دارد در صورتیکه هم اکنون پلاستیک ها از ۶۰ تا ۱۰۰ سال زمان برای تجزیه شدن نیاز دارند.

وی با بیان اینکه امیداوریم در اینده نزدیک شاهد استفاده از این محصول در کل بسته بندی باشیم، تاکید داشت: کشورهای دیگر به این تکنولوژی دست پیدا کرده اند ولی مواد افزودنی که بهداشتی باشد و ویژگی بسته بندی داشته باشد نمونه خارجی ندارد.

تولید پلاستیک های تجزیه پذیر و دستگاه تزریق پلاستیک

6 Responses to تولید پلاستیک های تجزیه پذیر
  1. باعرض سلام قیمت دستگاهای تولید پلاستیک تجزیه پذیر پلاستیک زباله ونایلون چقدر است وسرمایه اولیه برای راه اندازی یک کارگاه کوچک چقدر لازمه یه خط تولید چقدر و دو خط تولید چقدر سرمایه لازمه ممنون راهنمایی کنین

  2. سلام قیمت دستگاه تولید نایلون تجزیه پذیر چقدر است آیا امکان تولید کارگاهی هم وجود دارد؟

  3. با عرض سلام.
    میخواستم بدونم برای راه اندازی خط تولید این محصول مرکزی جهت مشاوره وجود دارد؟

  4. هزینه خط تولید و مواد اولیه و حداقل سود و همچنین مجوزات لازم میفرمایید؟
    با سپاس

    • سلام
      برای اطلاع از هزینه تماس بگیرید
      اکثر کار ها نیاز به مجوز خاصی ندارد
      مگر در موارد خاص مانند لوازم پزشکی و …

    • سلام . لطفا با شماره های درج شده تماس بگیرید


[top]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *