تدوین شیوه نامه اجرایی کاهش مصرف پلاستیک در شهرداری تهران

تدوین شیوه نامه اجرایی کاهش مصرف پلاستیک در شهرداری تهران

نشست کارگروه کاهش مصرف پلاستیک با تاکید بر ابلاغیه شهردار تهران در خصوص ممنوعیت خرید و استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در مجموعه شهرداری تهران توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد.

به نقل از ایسنا : شینا انصاری مدیرکل این مجموعه با اشاره به اینکه این اداره کل در حال تدوین شیوه نامه اجرایی کاهش مصرف پلاستیک با مشارکت همه بخش های ذیربط جهت ابلاغ به مجموعه شهرداری تهران است، گفت: طبق ماده ۶۲ برنامه سوم، شهرداری تهران موظف است نسبت به کاهش موثر مصرف ظروف یکبار مصرف در مجموعه خود اقدامات لازم را انجام دهد.
وی در ادامه گفت: بر این اساس باید با تدابیر لازم طی شناسایی وضع موجود، ضمن منع استفاده از ظروف پلاستیکی در مجموعه، به کاهش ۲۰ درصدی مصرف در واحدهای تابعه شهرداری تهران نایل شویم.
انصاری در ادامه افزود: شهرداری تهران از سال ها پیش کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را با توجه به مصوبه سال ١٣٨٨ شورای شهر دنبال کرده و در حال حاضر با تأکید مجدد و بخشنامه شهردار تهران در صدد است تا با ابلاغ دستورالعمل اجرایی، مصرف محصولات پلاستیکی و یکبار مصرف را در زیر مجموعه های خود محدود نماید.
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار افزود: از این رو کارگروه حاضر با هدف تهیه دستورالعمل اجرایی، تدوین شاخص های نظارت و ارزیابی و تعریف فرآیندهایی جهت اجرای بخشنامه شهردار تهران تشکیل شده است.
بنا براعلام روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، این کارگروه با مشارکت همه بخش های ذی ربط جهت ارائه نظرات و پیشنهادات به منظور اثربخشی بیشتر هر ماه یکبار در اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به عنوان دبیرخانه کارگروه کاهش مصرف پلاستیک برگزار می شود.

منبع : ایسنا

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *