البرز تا همیشه بی پلاستیک

دستگاه تزریق پلاستیک

به گزارش خبرآنلاین، در اجرای طرح “دوباره بی زباله” مامورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ با حضور در مراکز خرید شهرستان نسبت به آموزش چهره به چهره شهروندان و ترویج فرهنگ استفاده از کیسه پارچه ای و حذف کیسه های پلاستیک در هنگام خریدهای روزانه پرداختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اجرای طرح مشابه درسال گذشته گفت: کیسه های پارچه ای به علت داشتن قابلیت شستشو و چندبارمصرف بودن آن یکی ازراههای کمک به حفظ محیط زیست است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پلاستیک یکی از محصولات تولید بشر است که در طبیعت مدت زمان زیادی برای تجزیه نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک شاهد به حداقل رساندن مصرف کیسه های پلاستیک باشیم.

محمودی تصریح کرد این طرح همزمان در استان و سراسر کشور از نیمه دوم اسفند ماه سال جاری شروع و تا پایان خردادماه ۹۸با عنوان طرح “دوباره بی زباله” و با محوریت “همیشه بی پلاستیک” اجرا خواهد شد و از جوامع محلی، فعالان محیط زیست، شهرداران،بخشداران ودهیاران درخواست کرد که درترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست شهرستان، همچون گذشته ، حمایت های لازم را به عمل آورند.

اجرای طرح “دوباره بی زباله” با حضور مامورین یگان حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ در مراکز خرید شهرستان و توزیع کیسه های پارچه ای و آموزش چهره به چهره شهروندان با هدف ترویج فرهنگ استفاده از کیسه پارچه ای و حذف کیسه های پلاستیک انجام شد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *