• دستگاه تزریق پلاستیک
    دستگاه تزریق پلاستیک

افغانستان علاقه مند به واردات فناوری های پلاستیک از ایران و دستگاه تزریق پلاستیک

«جابر انصار» رایزن اقتصادی سفارت افغانستان در همایش “شناخت بازارهای صادراتی صنعت پلاستیک ایران به عراق و افغانستان”، اظهار داشت: افغانستان به آب‌های آزاد راه ندارد اما از لحاظ راه ژئوپلتیکی، موقعیت بسیار خوبی دارد.

وی افزود: ۳۵ تا ۳۷ درصد بازار ۳۰۰ میلیون دلاری افغانستان به ایرانیان اختصاص دارد، اما متاسفانه ارسال کالاهای ایرانی تنها به غرب و جنوب غرب افغانستان می‌رود.

رایزن اقتصادی سفارت افغانستان با بیان اینکه “زبان مشترک افغانستان و ایران یک مزیت بسیار خوب جهت افزایش ارتباطات و تبادلات تجاری است”، گفت: با بهره گیری افغانستان از دانشگاه‌های ایران و همچنین متخصصان ایرانی، ایران می‌تواند برای سال‌ها در این کشور حضور داشته باشد که از این طریق بین صنعتکار افغانی و دانش پژوه ایرانی وابستگی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ایران نیز می تواند از راه‌های ترانزیتی افغانستان استفاده کند تا جذابیت‌های دو کشور برای یکدیگر به بازی برد-‌برد منتج می‌شود.

رایزن اقتصادی سفارت افغانستان تصریح کرد: افغانستان نیازمند سرمایه گذاری است و این کشور علاقه‌مند به استفاده از فناوری‌های ایران است، همچنین افغانستان علاقه‌مند به واردات فناوری‌های صنعت پلاستیک ایران است.

وی افزود: قانون حمایت از سرمایه‌گذاری در افغانستان جوان ترین قانون سرمایه‌گذاری در منطقه است؛ سرمایه‌گذار حق خروج ۹۹ درصد سرمایه نقدینگی خود را دارد و از ۵۰ درصد مالیات به مدت ۱۰ سال معاف است؛ سرمایه گذار خارجی نیز می تواند از این بسته‌های تشویقی استفاده کند.

منبع / تسنیم

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *