افغانستان در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بازار ماشین‌آلات صنعتی ایران

افغانستان در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بازار ماشین‌آلات صنعتی ایران

استقبال افغان‌ها از نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک ایران و اقدام برای خرید ماشین‌آلات صنعتی کشورمان نشان داد افغانستان به زودی به بزرگ‌ترین بازار ایران در این حوزه تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مدیر برگزاری نخستین نمایشگاه ماشین‌آلات صنعتی ایران در کابل در این باره گفت: تاکنون نمایشگاهی در خارج از کشور برای معرفی و عرضه ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی و تولیدی ایران برگزار نشده بود و و همانطور که پیش‌بینی می‌شد برگزاری این نمایشگاه، صادرات ماشین‌آلات و خطوط تولیدی کشور کلید را زد.

شرکت زنفا ماشین در ضمینه صادرات دستگاه تزریق پلاستیک به کشور افغانستان و عراق سابقه طولانی دارد و نیاز این مشتریان را تامین نموده است.

سید علیرضا صدرزاده با اشاره به تفاهمات انجام شده بین دو طرف، اظهار داشت: با توجه به نیازهای کشور افغانستان، مقرر شد که ایران کارخانجات تولید آرد، فرآورده‌‌های لبنی، تولید بستنی و همچنین کارخانجات تولیدی برخی صنایع غذایی را در افغانستان دایر کند.

صدرزاده با بیان اینکه زمینه‌سازی برای‌ سرمایه‌گذاری مشترک در تولید برخی لوازم خانگی که تکنولوژی بالایی ندارند، موفقیت دیگری بود که در این نمایشگاه کسب شد، افزود: مسئولان افغانی به دنبال خودکفایی در تولید محصولاتی هستند که به سرمایه زیاد و تکنولوژی بالا نیاز ندارد و این نمایشگاه فرصتی را برای آشنایی افغان‌ها با ماشین‌آلات صنعتی ایران و تامین نیازهایشان فراهم کرد.

این فعال صنعت نمایشگاهی عنوان کرد: در خلال برگزاری نخستین نمایشگاه ماشین‌آلات صنعتی برای افزایش صادرات ورق‌های فولادی ایران به افغانستان نیز رایزنی‌هایی صورت گرفت و قرار شد فولاد مبارکه اصفهان، سهم خود را در بازار افغانستان افزایش دهد.

صدرزاده در ادامه به تفاهم‌نامه‌های انجام شده در زمینه بسته‌بندی خشکبار اشاره کرد و گفت: افغانستان ظرفیت خوبی در تولید خشکبار دارد و در طول برگزاری نمایشگاه دو طرف تفاهم کردند که ایران کارخانجات ظروف بسته‌بندی را در افغانستان ایجاد کند.

به گفته وی تامین نیازهای افغانستان در صنایع چوب و خرید ماشین‌آلات ایرانی این صنعت نیز از دیگر دستاوردهای نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و خطوط تولیدی ایران در افغانستان بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و ماشین‌آلات تولیدی ایران در شهر کابل ۲۸ تیرماه با حضور ۳۵ شرکت توانمند ایرانی و ۱۰ شرکت صنعتی افغان در فضایی به مساحت هزار متر مربع در محل تالار اورانوس شهر کابل برگزار شد.

مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه خطوط تولیدی خود را در زمینه ماشین‌آلات صنایع غذایی شامل صنعت نان، خطوط تولیدی رب گوجه، شکلات، شیرینی، کیک و کلوچه، قند، بسته‌بندی، صنایع تبدیلی، خطوط تولیدی اسنک و چیپس و خطوط تولیدی لبنیات و ماشین‌آلات صنعتی شامل ماشین‌آلات صنایع چوب، ماشین‌آلات معدنی و برش سنگ، دستگاه تزریق پلاستیک‌ و… به نمایش گذاشتند.

افغانستان در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بازار ماشین‌آلات صنعتی ایران

جهت خرید دستگاه برای کشور افغانستان و عراق و سایر کشور ها با شماره های زیر تماس بگیرید یا در پیام رسان های اجتماعی واتس اپ در تماس باشید

۰۹۱۲۲۰۳۷۲۹۲

۰۹۱۲۲۴۸۳۲۵۷

مهندس کلاته

3 Responses to افغانستان در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بازار ماشین‌آلات صنعتی ایران
  1. سلام برادر این دستگاه در افغانستان همرایت تان است اگر است قیمت اش چند است


[top]

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *