نظام توزیع اقلام بهداشتی در کشور نیازمند بازنگری است

نظام توزیع اقلام بهداشتی در کشور نیازمند بازنگری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نظام توزیع اقلام پزشکی مانند ماسک، موادضدعفونی کننده و دستکش‌های پلاستیکی در سطح کشور نیازمند بازنگری است

به نقل از خبرآنلاین استان سمنان استانداری سمنان حشمت‌الله عسگری روز چهارشنبه در نشست کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: قرار شد با دستور استاندار سمنان ، ۱۰ درصد از میزان تولیدات ماسک در استان مصرف شود که این طرح تاکنون در گام اجرایی قرار نگرفته است.
وی خاطر نشان کرد: نمی‌شود از آب ، برق و گاز و دیگر زیرساخت ها برای تولید اقلام بهداشتی در استان استفاده شود اما کالاهای تولیدی به دیگر نقاط کشور ارسال شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با انتقاد از روند توزیع اقلام بهداشتی در کشور، ادامه داد: از این بعد طرح‌های جدیدی در سطح استان برای تامین و توزیع اقلام بهداشتی اتخاذ می‌شود.
عسگری تصریح کرد: دانشگاه‌های استان و دانش بنیان ها برای تامین اقلام بهداشتی با رویکرد کارشناسی به میدان بیایند.
وی اضافه کرد: مردم از رفت و آمد در بانک‌ها خودداری کنند و بسیاری از فرایندها در سیستم بانکی اکنون الکترونیکی شده است.
وی افزود: تردد مردم به بخش‌های دولتی و بانک‌ها باوجود آنکه سیستم ها پرداخت و… الکترونیکی بوده، قابل توجه است که این روند باید هرچه سریع رفع شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی سمنان گفت: شبکه توزیع اینترنتی ماسک به صورت خرد در دستور کار است و با اتخاذ ساز و کارهای اصولی برای توزیع در چارچوب شبکه اقدام‌ می‌شود.
عسگری خاطر نشان کرد: ورود مشاغل خانگی برای تولید ماسک در استان سمنان بسیار ارزشمند بوده است و این روند باید افزایش یابد.
وی اضافه کرد: پیگیری تامین اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی انجام می‌شود و شبکه توزیع اقلام بهداشتی به زودی ساماندهی می‌شود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *