• شیر پروپرشنال چیست و چه مزایای و معایبی دارد
    شیر پروپرشنال چیست و چه مزایای و معایبی دارد

شیر پروپرشنال چیست و چه مزایای و معایبی دارد

نوعی شیر هیدرولیک است که به یک مدار کنترلی الکترونیک مجهز شده است و قابلیت کنترلی دقیق فشار روغن هیدرولیک را دارا می باشد

شیر های پروپرشنال پلی است بین شیر های دیجیتال و سروو و در اخر می توان گفت ترکیب دو سیستم تغییر پذیری مداوم الکتریکی . دستگاه تزریق پلاستیک سیستم سروو . سیستم تغییر ناپذیری الکتریکی . سیستم دیجیتال . می شود.

دستگاه تزریق پلاستیک به کمک این نوع شیر به عنوان مثال می توان موقعیت یک هیدرولیک را کنترل کرد ولی سروو موتور دارای یک شیر برقی است که دائم تحت فرمان بوده و باتوجه فید بک عکس العمل دستوری که می گیرد فشار و موقعیت مکان و سرعت دستگاه مورد نظر را تحت کنترل دارد تکنولوژی این نوع شیر ها با توجه به سرعت و دقت بالاتر مزایای بیشتری دارد اما از مزایای شیر های پرو پرشنال می توان به هزینه کمتر تعمیر و نگهداری و طراحی ساده تر و ارزانتر بودن شیر اشاره کرد

کاربرد و مزایای شیر پروپرشنال :
شیر های پرو پر شنال و سروو (نوع پیشرفته) دارای تکنولوژی بالایی هستند و به علت کاربرد در صنایع نظامی جزو محدودیت های واردات هستند .
قیمت تجهیزات سروو بسیار بالا است .
کمپانی های موفق در این زمینه آلمان و آمریکا
کاربرد عمومی این تجهیزات پرس های هیدرولیک خطوط نبرد فلزات خطوط ماشین کاری.
کاربرد :کنترل باله موشک
کنترل باله هوا پیمای جنگنده
کنترل لوله ی تانک و کشتی و…..
کلمه ی سروو به معنی خود تنظیم می باشد یعنی سیستم کنترلری که قادر است خطای خود را تشخیص دهد و ان را تصحیح کند

شیرهای پروپرشنال این کار یکی از وظایف مدار کنترلر است، اما در شیرهای سروو این تصحیح خط به صورت مکانیکی انجام می شود و مدار کنترلر بر آن نظارت می کند. بطور کلی شیرهای سروو از نوع پروپرشنال خود دقیقتر، سریعتر، حساس تر و به مراتب گرانتر هستند.
در مورد پیچیدگی و حساسیت شیرهای سروو همین را باید گفت که فقط مونتاژ قطعات این شیرها در کارخانه حتما باید در تمیز بادها و رطوبت مشخص و پس از چند مرحله شستشو بوسیله امواج التراسونیک انجام شود و خود مراحل تست و کالیبراسیون داستان دیگری دارد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *