خطر انقضای بطری آب معدنی را جدی بگیرید

خطر انقضای بطری آب معدنی را جدی بگیرید

شاید تا امروز این را نمی‌دانستید که بطری‌های آب معدنی هم مانند بقیه مواد غذایی مثل گوشت و لبنیات تاریخ انقضا دارند.

به نقل از خبرآنلاین بطری پلاستیکی که آب در آن نگهداری می‌شود، تاریخ انقضا دارد. به این ترتیب که مواد سمی موجود در پلاستیک هنگامی که در معرض گرمای زیاد قرار می‌گیرند، به داخل مایعات نفوذ می‌کنند.

این موضوع نه تنها می‌تواند بر طعم آب تأثیر بگذارد، بلکه می‌تواند یک خطر جدی برای سلامتی به وجود آورد. به طور مثال برای سیستم غدد درون ریز اختلال ایجاد کرده و باعث ایجاد مشکلات باروری، سرطان‌های مختلف، مشکلات عصبی و آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

اما چگونه تاریخ انقضا شما را از این موضوع مصون نگه می‌دارند؟ هیچ روشی برای پیش بینی دقیق زمانی که آب موجود در بطری دیگر برای آشامیدن مناسب نیست وجود ندارد ، اما هرچه بطری بیشتر در گردش باشد، احتمال اینکه در معرض گرما قرار داشته باشد یا به طور کلی شروع به تخریب کند، بیشتر است؛ از این رو متخصصان تاریخ انقضای این بطری‌ها را دو سال می‌دانند.

متخصصان معتقدند کیفیت آب می‌تواند به چندین عامل مختلف بستگی داشته باشد. آنها می‌گویند: حتی یک بطری پلاستیکی جدید که ساعت‌ها در یک کامیون تحویل گرم قرار دارد می‌تواند ترکیبات مضر و سمی را در آب داشته باشد. اما به طور کلی تا زمانی که، بلافاصله پس از خرید، آب را طولانی مدت در معرض حرارت شدید قرار ندهید و یک بار آن را در فریزر قرار دهید، آب باید کاملاً بی خطر باشد.

منبع : MSN

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *