حفظ جامعه کارگری از آسیب در شرایط بحران

حفظ جامعه کارگری از آسیب در شرایط بحران

فعال با سابقه صنعت پلیمر، مسئولیت اجتماعی در شرایط فعلی را وظیفه ای انسانی، مستلزم برنامه ریزی و دقت دانست و گفت: خوشبختانه بخش خصوصی این تخصص را دارد که منابع جمع آوری شده را به شکل هدفمند، هزینه کند.

عیسی غریبی افزود: در شرایط فعلی مسئولیت اجتماعی همکاران من منحصر به اعطای پول برای پروژه های بیمارستانی و فراهم کردن تجهیزات پزشکی نیست؛ آنچه نباید در این جریان به حاشیه برود، مساله تامین معاش کارگرانی است که ممکن است ماه ها بیکار باشند.

به گفته این فعال اقتصادی، رهاکردن کارگرانی که سالها چرخ واحدهای تولیدی را فعال نگه داشته اند، منصفانه نیست؛ وی گفت: آنها سال ها با ما زندگی کرده اند و برای عبور از این چالش لازم است مورد حمایت واقع شوند.

وی پیشنهاد داد: هرچند بیمه بیکاری ممکن است به بخشی از جامعه کارگری تخصیص پیدا کند اما در صورت نیاز می توانیم دو تا پنج ماه آتی به کارگران خود حقوق پرداخت کنیم تا فشار کمتری را متحمل شوند؛ کارگران عضو مهم جامعه صنعت کشور هستند و برای حفظ آنها، حمایت همه جانبه تا پایان بحران ضروری است.

بنیانگذار شرکت سنی پلاستیک خاطرنشان کرد: بحران کرونا به اقصی نقاط کشور گسترده شده و نباید مناطق محروم و کمتر برخوردار را در این شرایط فراموش کرد.

به همت این فعال اقتصادی، کارگاه تولید ماسک را در شهر کلیبر راه اندازی کرده که ماسک های این واحد صنعتی، مردم منطقه را از ماسک بی نیاز کرده است؛ عیسی غریبی با راه اندازی خیریه ای مردم نهاد، کمک های نزدیک به ۹۰۰ نفر را جمع آوری و در بخش های مورد نیاز به مصرف رسانده است.

غریبی، وابستگی افراد به زادگاه خود را، بستر مناسبی برای جلب حمایت ها عنوان کرد و گفت: این احساس، باعث شده شخصا برای کمک به مردم زادگاهم وارد عمل شده و تجهیزات بهداشتی اعم از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام مورد نیاز شرایط بحرانی را برای مردم فراهم کنم؛ در این فرایند بسیاری دیگر افراد کمک های خود را برای کمک به مردم واریز کرده اند که با نیازسنجی دقیق به کار گرفته می شود.

عیسی غریبی اعضای انجمن ملی صنایع پلیمر ایران را، مردمانی با گذشت، گشاده دست و مدبر معرفی کرد و گفت: پیشگام شدن انجمن ملی صنایع پلیمر برای تشکیل کمپین، با برخورداری از حسن نیت، تخصص و تجربه مدیریت بالا، یک غنیمت بزرگ در این روزهای سخت است و یقین دارم منابع جمع آوری شده توسط انجمن، به شکل دقیق و حساب شده، برای مهار بحران تزریق می شود.

وی در ادامه در خصوص اهمیت برنامه ریزی میان مدت برای آغاز به کار مجدد واحدهای تولیدی گفت: دغدغه های زیادی در این مورد وجود دارد که مهمترین آن، نگرانی از شیوع مجدد بیماری پس از اتمام دوره قرنطینه است؛ هنوز برای تصمیم گیری در مورد زمان بازگشایی واحدهای تولیدی زود است و عملا راه حلی که بتوان برای این موضوع عنوان کرد، وجود ندارد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *