• تزریق پلاستیک
    تزریق پلاستیک
  • تزریق پلاستیک
    تزریق پلاستیک
  • دستگاه تزریق پلاستیک
    دستگاه تزریق پلاستیک

پلاستیک محصولی است که در موارد مختلفی به کار می رود.پلاستیک ممکن است سخت ، نرم ، شفاف ، مات باشد می تواند شبیه چوب ، چرمی، ابریشم به نظر آید و اغلب به وسیله دستگاه تزریق پلاستیک ساخته میشوند. می تواند در ساخت اسباب بازی یا دریچه های قلب به کار رود در حال حاضر بیش از ده هزار نوع پلاستیک مختلف وجود دارد.


مواد خام اولیه برای تهیه پلاستیک عبارتند از نفت و گاز این سوخت های فسیلی بعضا با اکسیژن و کلر برای ساخت انواع پلاستیک ترکیب می شود خیلی از چیز هایی که می خرید در پوشش ها و بسته بندی های پلاستیکی ارزه می شوند شما هم احتمالا هر بسته ای را باز می کنید بعداز مصرف جعبه یا ظرف پلاستیکی اش را بدون توجه دور می اندازید اما اگر همه ی این جعبه ها و ظروف پلاستیکی را جمع آوری کنید چه اتفاقی می افتد درعوض یک ماه چه مقدار مواد زائد پلاستیکی مانند بطری نوشابه کیسه پلاستیکی وخودکار خالی جمع می کنید .
پلاستیک‌ها خواص متعددی دارند که دیگر مواد ساختمانی از آن برخوردار نیستند. آنها ضد رطوبت و در برابر فرسودگی مقاومند؛ علاوه بر آن وزنی سبک دارند. استحکام آنها خوب است و به راحتی می‌توان آنها را به اشکال پیچیده و گوناگون قالب ریزی نمود.
پلاستیک‌ها از نظر ساختار مولکولی تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • ترموپلاستیک‌ها:که به دفعات می‌توان با استفاده از گرم یا سرد نمودن، پلاستیک را نرم یا سخت نمود.
  • ترموست‌ها:که در طول شکل‌گیری، یک شکل دائمی به خود می‌گیرند و با گرم کردن مجدد نمی‌توان آن را نرم نمود.
  • الاستومرها:که حالت کشسانی دارند و پس از برداشتن نیرویی که باعث تغییر شکل آنها می‌شود به حالت اولیه بازمی‌گردند.

بعضی از انواع پلاستیک ها قابل بازیافت هستند و برخی قابل بازیافت نیستند خیلی ها فکر می کنند که پلاستیک ها پس مانده هایی هستند که در نهایت غیر قابل تبدیل هستند یا از انجا که سوخت های فسیلی را مصرف می کنند ان ها را انرژی خوار می نامند درصورتی که چنین نیست پلاستیک ها از لحاظ انرژی و مصرف آن بسیار باصرفه عمل می کنند یعنی انرژی خیلی کمتری برای ساخت یک بطری پلاستیکی نسبت به ساخت بطری شیشه ای مصرف می شود همچنین از انجا که پلاستیک ها وزن سبکی دارند انرژی کمتری برای حمل ان ها مصرف می شود گر چه پلاستیک ها به طور کلی سبک هستند ولی دفع ان ها در محله های دفن زمینی گزینه خوبی نیست بلکه دوراه دیگر هم وجود دارد بازیافت و زباله سوزی کاربری لین روش ها موجب باز پس گیری برخی ارزش های پلاستیک می شود که می تواند در ساخت دوباره اقلام پلاستیکی به کار اید.
زباله سوزی موجب باز یابی انرژی شیمیایی می شود که می تواند به منظور تولید بخار و الکتریسیته به کار رود در صورتی که دفن زمینی پلاستیک ها هیچ کدام از این مزایا را ندارد و به علاوه دفن بهداشتی پلاستیک به معنی دفن همیشگی است چرا که این پس مانده تجربه هم نمی شود .

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *