اثرگذاری نامتقارن کرونا روی صنایع مختلف

اثرگذاری نامتقارن کرونا روی صنایع مختلف

برخی صنایع تاثیر بیشتر و برخی تاثیر کمتری از بیماری کرونا می پذیرند با این حال روی موضوعاتی مانند پرسنل اثر یکسانی دارد.

دکتر آرین قصری، از فعالان صنعت پلیمر کشور با اشاره به این که کرونا روی کسب و کارهای صنعت اثرات متفاوتی به همراه داشته است گفت این تاثیرات متفاوت بوده و برای تسخیص میزان تاثیر باید هر صنعت را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد تا نتایج مناسبی به دست آید.

وی با اشاره به این که به عنوان مثال محصول ژئوممبران هیچگونه تاثیری از جریان شیوع ویروس کورونا نداشته و تقاضای بازار در قیاس با سال‌های قبل مشابه بوده است. وی افزود: صنایع بسته بندی ورق های پلیمری هم مانند روال قبل است و از کرونا تاثیری نگرفته است.

به گفته وی در صنایع قطعات خودرو، آمار تقاضای شرکت‌های خودروسازی کاهش یافته و در حال تکمیل کردن خودروهای غیر تجاری هستند که البته سفارشات مطابق روال و به منظور ایجاد دپوی قطعات توسط شرکت‌های خودروسازی وجود دارد.

به گفته دکتر قصری، در بخش تجهیزات پزشکی اما شاهد ببشترین تاثیر از شرایط موجود هستیم، به دلیل اینکه توجه مراکز درمانی به سمت درمان بیماران مبتلا به کورونا متمرکز شده و به هر صورت جو روانی موجب شده که مراجعات به مراکز درمانی دولتی و خصوصی کاهش پیدا کند و اعمال جراحی و یا درمان های غیر ضروری از برنامه بیمارستان ها حذف شود. لذا منابع مالی حوزه درمان هم به سمت پیشگیری و درمان شیوع ویروس کورونا تخصیص یابد.

وی در ادامه افزود: اما نمیتوان تاثیر منفی بر فضای روانی کار پرسنلی چه در بخش تولید و چه در بخش اداری را نادیده گرفت. همچنین اختلال در کار تامین کنندگان واحدهای صنعتی و نوسانات ناشی از اثرات کورونا در قیمت و یا میزان عرضه برخی از مواد اولیه مرتبط با شرایط امروز کشور نیز بسیار حائز اهمیت میباشد.

عیسی غریبی، از فعالان صنعت پلیمر نیز در این ارتباط با شیوع تدریجی بیماری کرونا، تولید و حوزه خدمات به خطر افتاده و درآمد ها کاهش پیدا می کند و انتظار می رود در شرایط فعلی حداقل سه ماه حق بیمه از کارفرما دریافت نشود.

وی ادامه داد: پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز باید مورد بازبینی قرار گرفته و بنگاه های اقتصادی تا تا ۴ ماه از پرداخت ان معاف شوند.

به گفته غریبی، به نظر می رسد با ادامه روند فعلی کارفرمایان مجبورند با مرخصی طولانی مدت پرسنل موافقت کنند؛ برای اجرایی شدن این تصمیم لازم است برای کاهش فشار مضاعف بر تولید کننده حمایت های یادشده را عملیاتی کند.

زنفا ماشین معروف ترین شرکت فروش دستگاه تزریق پلاستیک در ایران

منبع : اینپیا

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *